Co mají společného pekař, řezník a oční optik?

Všechno jsou to řemesla, k jejichž vykonávání jsou zapotřebí znalosti, zkušenosti a nemalé investice do vybavení provozu. A všechno jsou to řemesla, pro která může být dnešní doba likvidační. Tak jako do života všech soukromých řezníků a pekařů vstoupily supermarkety a hypermarkety a málem je zničily, tak i do našich životů vstoupil internet, brýle v supermarketech a takové brýlové „supermarkety“.  Je to velmi silná konkurence, a to zejména s ohledem na cenovou a marketingovou politiku, k níž se soukromý podnikatel dokáže přiblížit jen velmi vzdáleně a ještě ho tento nesmyslný konkurenční boj může úplně zničit.

A proč jsem si vybrala přirovnání právě k řezníkům a pekařům? Protože s povděkem kvituji změnu ve vnímání nás lidí o tom, co je dobré. Je čím dál více lidí, kteří si jdou koupit maso ke svému řezníkovi, protože ví, že budou spokojeni a za své peníze dostanou kvalitu. Je čím dál více lidí, kteří jdou ke svému pekaři pro chléb, protože ví, že za své peníze dostanou to, co i druhý či třetí den chutná jako chleba. A já doufám a věřím, že je toto možné dosáhnout i v našem oboru, že lidé pochopí, že mít svého očního optika je ta nejlepší investice pro ně i jejich zrak.

Soukromý oční optik, který dělá svou práci s láskou, protože ho baví a protože mu záleží na jeho dobrém jméně, vám nikdy nebude nabízet unifikované řešení. Vždy se bude snažit najít to správné a ideální řešení pro vás. Soukromý oční optik není ničím svázán, může vybírat ze široké škály produktů a jde mu o spokojeného zákazníka, protože jen ten se k němu zase vrátí. Oproti tomu „brýlové supermarkety“ mají svá pevně daná pravidla prodeje, která jsou kalkulována na základě ziskovosti a k jejichž dodržování jsou zaměstnanci zavázáni. Takže vlastně nejde o to plně uspokojit vaše potřeby, ale spíše vaše potřeby zaškatulkovat do předem daného řešení.

Brýle si nepořizujete na jeden den, brýle si pořizujete minimálně na dva roky, spíše na tři roky. Pokud již nemáte svého očního optika, tak byste si měli promyslet, kde své peníze utratíte a klidně si projít více očních optik a zjistit, co nabízí, za jaké peníze a jak se na daném místě a s danými lidmi cítíte. Vězte, že soukromý oční optik si nikdy nebude moci dovolit mít svou reklamu v televizi, ale to neznamená, že je horší. Vězte, že soukromý oční optik vás nikdy nebude lanařit do své optiky na velmi výhodné akce ve smyslu 1+5 zdarma, to ale neznamená, že je ve výsledku dražší.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.